top of page

Rouwverwerking

Ik ging moestuinen.



Als je bevallen bent van een kindje dat stil blijft of van een kindje dat maar even bij je mocht zijn, dan ben je nog steeds een kersverse moeder. En als kersverse moeder met alle bijhorende hormonen maar zonder baby om voor te zorgen, ga je op zoek naar iets anders. Althans, ik ging op zoek naar iets anders.


Ik ging moestuinen.

Bijna had ik een puppy gehaald, maar ja we hebben al 3 katten... Nog een poesje erbij dan? Dan word t wel erg druk! Kippen anders? Die zijn toch zo leuk, en je hebt er ook nog eieren van. Of een konijn? Ook leuk voor Daan. Nee... Misschien een hamster dan? Maar die maakt snachts zo'n herrie. Of vogeltjes? Vissen, is dat leuk?

Ik geloof dat ik zo'n beetje ieder dier wel in huis heb willen halen.


Een tuintje om voor te zorgen.


Uiteindelijk bestelde ik 2 moestuin bakken. Ik kocht zaadjes en samen met Daan zaaiden we het een en ander in.

Aangezien ik nog nooit iets had 'verbouwd' was de oogst niet ideaal maar het was wel een fijne afleiding. Een tuintje om voor te zorgen, onkruid weghalen, water geven en alles wat erbij komt kijken. Het heeft me geholpen bij de verwerking van het verlies van Lize. En wat zo fijn was en is, als er een vlinder in de tuin komt of de zon plots gaat schijnen, dan voelt het alsof ze even gedag komt zeggen.


Daarom blijf ik voorlopig zeker nog doorgaan met het moestuintje. Zo voelt Lize heel dichtbij 🖤





39 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Alcohol

bottom of page