top of page

Alcohol

Bijgewerkt op: 29 okt. 2019

Een alcoholvrij kraamfeest

Vorige maand hielden we het kraamfeest voor onze #twingirls

We hoefden er niet lang over na te denken voor we besloten het alcohol vrij te houden.

We drinken namelijk allebei niet (meer). Het is een baby feestje. Is alcohol dan nodig?


Toch vond ik het best even moeilijk. In onze gemeenschap is alcohol namelijk net zo gewoon als cola. Wat zullen mensen zeggen? Wat zullen mensen denken? Zouden ze er wat over zeggen tegen mij? Ik besloot om kaartjes te maken en eens te peilen wat er over gedacht word. Nu hebben geloof ik alleen degenen die niet drinken de kaartjes ingevuld.

We schenken geen bier, en ook geen wijn. Wil je nu nog wel hier zijn?

We kregen geen negatieve reacties. Hooguit wat verbazing.

Waarop de reactie was, O doe dan maar koffie. Hoe kan een mens zich toch zo druk maken om de mening van anderen hé.


Nu ben ik niet tegen alcohol hoor, maar voor deze gelegenheid, en omdat we allebei niet drinken, kozen we voor alcohol-vrij. En wat vind jij, van alcohol-vrij?

38 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page