top of page

Rond komen van 1 salaris

Boodschappen met een tweeling 2.0


Ja! Hoe fijn is dit. Een vriendin tipte me over de nieuwe karren bij de Albert Heijn in Middelharnis, dat moest ik natuurlijk meteen even testen. Als je mijn post over boodschappen doen met een tweeling van vorige week hebt gelezen, weet je dat ik jammerlijk faalde. Deze keer ging het van een 'leien dakje'...


Waarom ik dit ging uit proberen


Als je met je baby op pad gaat zijn al die reacties zo leuk. Want zeg nou zelf, een kleine baby is toch te schattig om niet even voor te stoppen en de kersverse mama complimentjes te geven? Kun je nagaan wat er gebeurd als je met een tweeling op pad gaat... Jawel twee keer zoveel bekijks! Het blijft toch iets bijzonders voor mensen om een tweeling te zien. Ik ben dan ook maar wat trots als ik door de supermarkt loop en iedereen die voorbij komt even wat moet zeggen of wil kijken. Daarom ging ik dit uit proberen!


Prijzen


Normaal gesproken is de Albert Heijn niet de eerste keuze in supermarkten. Waarom? Vanwege de prijs. Ik probeer me namelijk aan het weekbudget van €100,00 te houden. Dit omvat de boodschappen, bakker, luiers en verzorgingsproducten. Nou geloof me, ik red dit lang niet altijd met €100,00. Maar het streven is er wel.


Rond komen van 1 salaris


Er zijn maanden dat we precies uitkomen, er zijn maanden dat we wat kunnen sparen en er zijn maanden waarbij we te kort komen. Al met al denk ik dat we het best redelijk doen. Maar einde van het jaar valt mijn salaris weg en moeten we het met €850,00 minder doen! Hoe dan? Vraag ik me nu af... Om te testen of dit haalbaar is gaan we de komende maanden €850,00 sparen. Nu vraag ik me af of dat gaat werken, want je weet dat het geld er is. Ik denk daarom dat het pas zal gaan als het niet meer is, dat je ernaar gaat leven.

Nu is het zo dat we best 'luxe' leven. Even een broodje bij de Hema, de Mc Donalds op de terugweg van een middagje weg, wat impuls aankopen, en heel wat lekkere luxe dingen in m'n boodschappen kar! Dat zal straks niet meer gaan, en dat beseffen we ons maar al te goed. Ik had vroeger thuis echt niet iedere week een schaaltje aardbeien of een stokbroodje met smeersels als ik 's avonds honger had. Zou het haalbaar zijn in deze tijd rond komen met 1 salaris? Ik hou je op de hoogte! ;-)

57 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Alcohol

bottom of page