top of page

Onze eerste maand proef draaien

Mijn spaarsaldo is € 0,00


Zelf heb ik niet zo veel met sparen. Ik geef altijd liever uit wat ik heb. Verstandig? Verre van... Want je kan natuurlijk beter wat achter de hand hebben. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Wat ik heb, gaat op. Mijn spaarsaldo is dan ook €0,00. Gelukkig is mijn man verstandiger en spaart hij voor ons. Zelf heb ik niet zo veel met sparen. Ik geef altijd liever uit wat ik heb. Verstandig? Verre van... Want je kan natuurlijk beter wat achter de hand hebben. Maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Wat ik heb, gaat op. Mijn spaarsaldo is dan ook €0,00. Gelukkig is mijn man verstandiger en spaart hij voor ons.

Proefdraaien

Met het einde van mijn 'werk carrière' in zicht en de naderende stop van mijn salaris hebben wij als doel gesteld om de komende 3 maanden mijn salaris te sparen. Zo kunnen we proef draaien! Op papier moet het lukken. €850,00 heb ik daarom vandaag naar de spaarrekening overgemaakt. Zoveel heb ik trouwens nog nooit gespaard.

Ook houden we al een tijdje een kasboek bij. Onze grootste valkuil is toch wel, de spontane uitgaven. Twee tientjes bij de action, een broodje voor onderweg, een impulsieve massage op onze date dag, en ga zo maar door. We markeren dan welke uitgaven onnodig zijn geweest om zo bewust te worden van het feit, dat kan niet meer!

Ons kasboek

Onze vaste lasten:

€ 30,00 sparen kinderen

€ 50,00 gezamenlijke rekening Daan

€ 81,34 mobiele telefoons

€ 43,44 tv + internet + Netflix

€ 298,20 zorgverzekering

€ 165,35 diverse verzekeringen

€ 72,29 levensverzekeringen

€ 115,17 svhw

€ 59,00 wegenbelasting

€ 681,18 hypotheek

€ 166,16 gas + licht + water

€ 3,10 bankkosten

€ 1765,23 totaal


Op rekening/ IN komen:

€ 2750,00 waarvan we € 200,00 sparen


Voor boodschappen + benzine + overige uitgaven blijft dan over:

€ 784,77

Kunnen we nog ergens op bezuinigen?

Komende maanden gaan we onze vaste lasten nog wat "bijschaven". Zo lopen onze mobiele abonnementen af en gaan we over op sim only. Misschien kunnen we nog besparen op onze verzekeringen en ook de zorgverzekering gaan we weer herzien straks! De € 784,77 is waar we het deze maand mee gaan redden. Of proberen te redden!

Vind je het veel? Of juist weinig?

We gebruiken het voor boodschappen € 400,00.

Benzine kosten voor naar het werk € 200,00.

Benzine kosten voor privé € 150,00. Moet lukken toch?

59 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Alcohol

bottom of page