top of page

Stigma

Bijgewerkt op: 28 aug. 2019

Fighting the stigma



Stigma volgens Wikipedia;

Een stigma is een schandvlek of brandmerk dat aan een bepaald persoon, groep personen of zaak wordt gekoppeld. Een stigma kan ook een negatief vooroordeel zijn dat leeft onder een bevolkingsgroep. In het Nederlands kent men het afgeleide werkwoord "stigmatiseren". Synoniem hieraan is het "brandmerken". Deze woorden worden gebruikt in overdrachtelijke zin.

In mijn 'over mij' gebruikte ik mijn geloof als stigma, in 'over' kom je er nog meer tegen.

Stigma hoe dat ik het zie;

Stigma gaat voor mij gepaard met taboes. Er zijn vooroordelen over van alles en er heerst een taboe op van alles, om er mee naar buiten te komen en over te praten is ook in deze tijd moeilijk.

19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page